En "seriös" uppfödare

Hade förut idag kontakt med en uppfödare som säger sig vara av den seriösa kalibern. Tänkte egentligen inte ta upp det men känner ändå att jag måste få skriva av mig.


Efter alla turer idag och Axa fick somna in, hann hon säkert inte bli kall förrän jag fick kommentaren att en uppfödare var ledsen för att Axa var avlivad men vederbörande var glad för att hon var borta från mig.

Jag var så grymt bortdomnad känslomässigt och mentalt efter att precis sett min hund dö att jag inte riktigt kunde ta till mig vad som kastades på mig. Bakgrunden till detta uttalande är att uppfödaren och jag inte kom överens. Ok, fine, det kan man inte göra med alla oavsett om man vill det eller ej.

Men att uttala sig så till en människa som precis varit i den situation jag befann mig i, då undrar jag hur man egentligen är funtad som människa? Som uppfödare?


Mycket skit har blivit kastad idag och det är inget jag tänker ta upp här MEN att säga så till mig, ja jag kan ju säga att jag är väldigt tacksam för att jag var så pass avtrubbad som jag var, dock sitter ju inte detta i för resten av livet utan nu under dagen har dessa ord smällt in.


Jag har aldrig nånsin, på något sätt fått klagomål på min hundhållning, konstruktiv kritik har jag fått på olika träningsmetoder för att nå resultat jag velat ha men aldrig klagomål. Samt att uttala sig på ett sådant sätt för att man som person inte kommer överens med en annan, trots att man inte känner mig som person, eller vet hur mina djur har det här hemma el dyl det är skrämmande.


Nåja, jag vet och de som känner mig vet att mina djur hittills aldrig farit illa. Jag har tränat hund sen jag var 10 år, idag är jag snart 33, jag har i stort sett haft egen hund alltid utöver ett par år då min stora dotter föddes så jag betackar mig för såna kommentarer och det känns bra att jag inte kommer att ha kontakt med vederbörande igen.


Kritisera mig gärna, både här och IRL men se till att det är befogat och konstruktivt. Kasta inte sten när du själv sitter i glashus för det är vad jag anser att denna uppfödare gör.


Tack Pernilla för allt stöd idag


Älskar dig Axa - ses på andra sidan


Giron - puss på nosen min älskade vovve


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0